Kunde / Siva
Ledelse i uforutsigbare tider
🤔
Utfordring
Behov for å snakke om retning og bli enige om hva som faktisk er utfordringene
🙌
Løsning
Kompetanseheving og coaching av ansatte og ledere. Kontinuerlig forbedring
🤓
Kompetanse
Teamutvikling og coaching
Hvordan kan man kontinuerlig forbedre hvordan man jobber for å lykkes med å skape verdi for kunder, eiere og samarbeidspartnere?
Kantega har bistått Siva i forbedringsarbeidet gjennom å legge til rette for ansattsamlinger og coaching av både lederteam og andre tverrfaglige team i Siva.
Forbedringsarbeidet har først og fremst fokusert på problemløsning i det komplekse, som er beskrivende for situasjoner hvor løsningen ikke er åpenbar, og det er behov for kontinuerlig eksperimentering og læring. I denne sammenhengen står tverrfaglig teamarbeid sentralt.
Kantega har gitt støtte blant annet i form av å
- Utvikle en forståelse for forskjellen på komplekse og kompliserte problemstillinger blant Sivas ledere og ansatte.
- Utvikle en forståelse for hva som kreves av ledere og team når en står overfor komplekse problemstillinger.
- Skape forståelse og bygge trygghet for at endringsprosessen ikke kan planlegges, og at den krever prøving, noe feiling og mye læring.
- Skape forståelse for viktigheten av å legge til rette for eksperimenter som raskt gir verdi, for eksempel team i Siva som er motivert for å prøve ut nye måter å jobbe på.
- Coache lederteam og andre tverrfaglige team i å tenke og jobbe i mønster som er egnet for det komplekse.
Foto: Bjørn Leirvik