Artikkel /

Kantega lanserer rapport om datadrevet innovasjon i Norge

Vi har intervjuet 25 ledende eksperter om hvordan man lykkes med å bli en datadrevet organisasjon. Resultatet er en forskningsrapport på 6 kapitler, med verdifull innsikt som du kan overføre til din egen virksomhet.

Usikkerhet, digitalisering og ny konkurranse preger store deler av norsk næringsliv. Men i kulissene skjer det spennende ting. Stikkordet er innovasjon – nærmere bestemt datadrevet innovasjon.

For å forstå hvordan data endrer måten virksomheter driver forretning på, har vi intervjuet en rekke ledende eksperter om hva de tenker om datadrevet innovasjon i sin virksomhet. Vi har forsket på kjemien som kjennetegner en datadrevet organisasjon, og vi har identifisert suksessfaktorer som går igjen blant de beste.

Les rapporten her

Innsikten er samlet i en rapport på 6 kapitler og med 3 ulike temaområder.

Visjon og verdi
Hvilke deler av forretningen kan oppnå størst effekt av å være datadrevet?

Data og teknologi
Data er en forutsetning for å lykkes. Hvordan bør man gå frem for å lykkes med de data man har, eller data man kan anskaffe?

Organisasjonsutvikling
Hvordan bør organisasjonen endre seg for å lykkes?

En stor takk til alle de fantastisk dyktige menneskene vi har intervjuet i

  • DnB
  • Vipps
  • Santander
  • NETS
  • tietoEVRY
  • Fremtind
  • NTE,
  • SpareBank 1 SMN,
  • SpareBank 1 SR-bank,
  • Aditro
  • Statkraft
  • Statens vegvesen
  • Fiskeridirektoratet
  • Mytos
  • SpareBank 1 Kreditt
  • SpareBank 1 Utvikling

Kontaktperson