Kunde / VIPPS og BankID

Utvikling av nye BankID

ūü§Ē

Utfordring

Regulatoriske krav og kompleksitet

ūüôĆ

L√łsning

Enkel innlogging og signering gjennom app

ūü§ď

Kompetanse

Analyse, konsept, utvikling, integrasjon, sikkerhet, testing.

Signer med Bank-ID

Med den nye BankID-appen f√•r brukeren en digital innlogging og signering gjennom app ‚Äď helt uten kodebrikke og med √łkt sikkerhet mot svindel.

Kantega og BankID har hatt et tett og godt samarbeid i mange √•r, og det har fortsatt ogs√• etter at BankID, Vipps og BankAxept slo seg sammen i 2018. Oppdragene har v√¶rt mange og varierte, fra √• v√¶re forvaltnings- og prosjektorientert, til √• bli organisert i dedikerte produktteam som en f√łlge av endringer i den nye organisasjonen.

Gjennom √•rene har vi v√¶rt med og utviklet en ny plattform for BankID (basert p√• OpenID Connect), vi har ogs√• laget nye signeringsl√łsninger, administrasjons- og bestillingsl√łsninger, samt ulike testverkt√ły. Vi har holdt kurs mot banker og brukersteder i regi av BankID.

I senere tid har vi bidratt sterkt inn mot å utvikle den nye BankID-appen. Appen vil til å begynne med erstatte kodebrikken i daglig bruk og den åpner opp for helmobil elektronisk signering. BankID kommer med flere nyheter fremover hvor appen blir helt sentral. Det er en spennende tid.

Illustrasjon

Utfordringer

Utfordringene med √• jobbe i BankID og Vipps er at det er et komplekst omr√•de med sv√¶rt h√łyt fokus p√• b√•de sikkerhet og personvern (for √• nevne noe) og i den forbindelse er det en del reglement √• forholde seg til. Det gj√łr det ogs√• til interessante og givende prosjekter. Det aller mest spennende er dog √• vite at det du jobber med vil ha betydning for mange. BankID og Vipps er godt kjente varemerker som brukes av folk flest.

Skjermbilde fra l√łsningen
Skjermbilde fra l√łsningen
Skjermbilde fra l√łsningen

Arbeidsprinsipper

Som leverand√łr til Vipps og BankID er vi mer kolleger enn konsulenter. Vi deltar sammen i alt fra strategiarbeid, konseptarbeid, utvikling og realisering av m√•l og resultater. Dette bidrar til at vi f√•r enn felles forst√•else av hva vi skal levere og hvorfor vi lager det vi lager. Vi f√•r dessuten bedre utbytte av tiden og kompetansen vi deler sammen.

I prosjektene jobber vi agilt, innsiktsdrevet og m√•ldrevet. Vi bruker Vipps sin "sl√łyfemodell" som betyr at vi setter strategi og m√•l f√łrst, f√łr vi samler inn innsikt, tester konsepter, utvikler og lanserer, f√łr vi m√•ler og tilpasser igjen. S√• setter vi nye m√•l, samler inn ny innsikt, tester nye konsepter osv. Det er et uendelig driv etter forbedringer, og det er den beste m√•ten √• jobbe p√•.

Illustrasjon

Videre

Den nye BankID-appen er bare en av flere nyheter som brukerne vil bli kjent med i √•r. Og m√•let er fremdeles krystallklart: √• lage enklere og sikrere betalingsl√łsninger for fremtiden.

Lurer du på noe?

Har du en idé, en utfordring eller et prosjekt du trenger hjelp til? Ta kontakt så finner vi ut av det sammen.

Bilde av Tormod Skåle

Tormod Skåle

Salgsdirekt√łr

+47 400 05 471

tormod.skale@kantega.no

Tormod er en knakende kjekk kar som brenner for prosjekter og nye muligheter. Han tar gjerne en prat med deg om dine tanker og idéer.