Hopp til hovedinnhold

Anders Eivind Bråten

Tidligere leder for Kantega SSO

Anders Eivind og Øyvind / 2 min

Ventureboardet – en katalysator for innovasjonsarbeidet

Innovasjon krever eksperimentering. I vår første blogg om dette temaet skrev vi at det kreves en viss autonomi for at teamet skal kunne eksperimentere. Men innovasjonsteamet kan ikke holde ledelsen på gangen heller. Ledelsen må beslutte å investere i innovasjon, og støtte og følge opp innovasjonsarbeidet. Her spiller ventureboardet en nøkkelrolle.

Anders Eivind og Øyvind / 6 min

Slik skaper innovasjonstesen rammer og retning for KSSO

Tilfeldig og ustrukturert innovasjonsarbeid kan koste bedriften mye penger, uten at det skaper nevneverdig verdi. Når rammene og retningen mangler kan det også være energitappende og demotiverende for de ansatte. En innovasjonstese kan bidra til å fokusere, prioritere og få satt av de nødvendige ressursene til innovasjon. Vi har utviklet en innovasjonstese som en del av et pågående strategisk arbeid i Kantega SSO (KSSO).

Anders Eivind og Øyvind / 10 min

Derfor har KSSO behov for et innovasjonssystem

Kantega SSO AS (KSSO) er et heleid datterselskap av Kantega som selger egenutviklede SaaS-løsninger for sikker og brukervennlig innlogging på Atlassian sin Data Center-plattform til bedriftskunder over hele verden. KSSO har levert solide overskudd i en årrekke, og ble i 2022 kåret til en Gaselle-bedrift av dagens Næringsliv. Selskapet er bygd og drives av folk som helt siden starten i 2014 har vist de er gode på innovasjon. Så hvorfor har da KSSO behov for et innovasjonssystem?

Elias Sørensen og Anders Eivind Bråten
Anders Eivind og Øyvind / 5 min

Hvordan kan vi skape gode rammer for innovasjon?

Innovasjon krever eksperimentering. Eksperimentering krever autonomi. Og når det gis autonomi til å eksperimentere med løsninger, så stopper det ofte i krav fra ledelsen om at det må lages planer og måles progresjon. Vi utforsker nå alternative måter å lede og måle på for å skape gode rammer for innovasjon. Erfaringene vi gjør oss deler vi her på Kantega-bloggen.

Anders Eivind / 7 min

Verdien av superb førstelinjesupport i en B2B startup

Et vellykket selskap starter ofte med et godt produkt, men det å ha et godt produkt ender ikke alltid i et vellykket selskap. En av grunnene er at mange fokuserer for mye på produktet, og glemmer at det aller viktigste elementet i verdikjeden er kunden. I denne artikkelen vil jeg beskrive hvordan supporthenvendelser driver fram produktutviklingen i Kantega SSO, til beste for både kunden og selskapet.